fredag 8 augusti 2014

Det småttiga.

Nu ska jag vara extra personlig. 

I går var vi i Karlskoga på Tehuset. 
Jag ska vara ansvarig för Tehuset i Jönköping, så nu vet ni det!

På hemvägen åkte vi en liten väg förbi Göta kanal, Sjötorp, där stannade vi till.
Maken gick in i en bod och ropade på mig.
-Här inne säljer de kläder för 70 procent, det märket du gillar CC.
Till saken hör att en väninna i Uppsala, Ewa, brukar jag handla hos på sommaren. Hon har det märket. 
I år blev det inte av och jag tyckte det var lite synd.
Jag bad inte till Gud om detta, men på något sätt fick jag min önskan uppfylld!

Ni som känner mig, vet att vi försöker sälja två lägenheter i Huskvarna. Ibland har det nästan varit klart, men så..
Har undrat: ber vi fel? Vad står i vägen? För lite tro?
På något sätt blev det en fingervisning, att Gud bryr sig om smått och om stort, genom det som hände i går!

Så har vi dessa gigantiska böneämnen som tusentals, miljoner ber till Gud om: branden i Västmanland, konflikten i Israel, ISIS om man nu går ut över världen.

Han har räknat våra hårstrån, bara det är värt att tänka på. 

Så fortsätt be!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar