torsdag 22 maj 2014

Handen på hjärtat

För snart två år sedan gick jag i ipension. Tänkte innan att nu måste jag komma på ett sätt att tjäna pengar, för vem kan leva på den ynka pensionen? Man har ju fortfarande aptit på livet, om man säger så! Funderade på att ha försäljning här hemma, ta emot gäster på mat, baka ostkakor osv. Nu efter snart två år, har jag bakat och bakar ostkakor och tjänar väl inget just på det. Så jobbar jag volontärer i Tehuset, som är jätteroligt! Så jag har upptäckt? att glädjen i livet är inte att tjäna så mycket pengar som möjligt utan att göra något för andra! Det vet väl alla, säger du. Ja, men en sanning är värd att upprepas!! Hur går det med ekonomin då? Märkt att jag hade inte mer pengar kvar i plånboken när jag hade lön, så var det med den saken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar