tisdag 6 maj 2014

Att skapa




Många människor har en konstnärlig ådra! Om de får utlopp för den kan det skapas fantastiska konstverk. Den översta bilden föreställer en dörr tillverkad av en kille från Iran. Han sökte uppehållstillstånd här, men fick nej. Nu vet jag inte var han är, men dörren är kvar!
Den andra bilden visar en klänning gjord av reklamblad. En kusins dotter har gjort den och den har rönt stor uppmärksamhet. Hon har även gjort en klänning av tidningssidorna i JP.
Mitt lilla barnbarn skapar också på en vägg som sedermera ska målas om!
Minns ibland på teckningstimmarna när man satt med ett vitt papper för att skapa en teckning. Det kunde ibland ta hela timmen utan att få ner ett pennstreck. Tänkte på det när jag själv hade elever och man försökte få dem att rita. Hur svårt kan det va´! tänkte man, innan man kom ihåg.
I första klass fick min lärarinna för sig att vi skulle rita svarta kanter på allt vi målade. För att bilden skulle bli tydlig! Hur fult som helst!
Ja, men den finaste skapelsen på de här bilderna är Guds skapelse, alltså en människa!
Det beskrivs så vackert i Psalm 139 :14
" Jag tackar dig för jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar