onsdag 22 februari 2012

Stil

Hur går det?

Den frågan får jag ibland.

Det handlar förstås om min klädshoppingdetox. Det har väl landat i att tokshoppingen är borta.

Jag tänker efter åtminstone en gång innan jag handlar. Fast i går vet jag inte om jag tänkte innan.
Kollade på Plainvanillas hemsida där jag läste att de två som har den hemsidan hade kollat stan runt efter bikini. Den bästa de hittade var på H&M. Den var jättesnygg på bild och av en händelse passerade jag H&M på eftermiddagen och självklart måste jag kolla om de hade just den bikinin.
Det hade de och den passade!
Ja, inget är ju dyrt på H&M, så valet var lätt! Vad ska jag då med en bikini till mitt i vintern? Nog kommer det en sommar så småningom! Jag har ju redan börjat ladda med solbränna!

En bok jag kan rekommendera till alla som är klädgalna som jag är,
är boken" Stil med Thulin". En ny bok av Camilla Thulin. Hennes förra har jag läst många gånger!
Man får hur mycket tips som helst och en och annan tankeställare.
" Vi köper i dag ungefär fyra gånger fler kläder än vi gjorde 1980, vilket får våra garderober att fyllas med nästan 30 kg nya kläder om året. Av dem använder vi en bråkdel. Det mesta hamnar till slut på tippen."

Hm, det här kanske jag skulle ha läst i går före bikinin?
...... om det hade hjälpt vill säga....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar