tisdag 19 januari 2021

Nya tider? Eller samma.

Vad brukar man börja det nya året med?

Att hålla igen! 

 Varje jul och nyår likadant! Man äter mer än man förbrukar.

Hörde att vid min ålder behöver man äta ungefär 70% mindre än när man var ung!
(Blev det rätt nu?)

Så istället för att äta fyra potatisar, ska man äta drygt en halv!! Nåt sånt!!



Onödigt? 
Men gott! Kanske lite väl mycket på slutet!

På Tehuset, numera Circular Centre, jobbar en kvinna, som bakar dessa goda semlor!

På vägen dit, slank jag in på Stadium för att köpa nya täckbyxor.

Hade vuxit ur de gamla! När jag kollat storleken var det 36! Inte konstigt att de var för små!

Fick tag i ett par som passade, på rea, och dessutom fick jag plats med en semla!!
Så nu tänker jag ta en promenad för att bli av med några kalorier!

I-landsproblem?

Javisst! Men när allt och alla pratar om Corona, måste man skriva om ett banalt problem, som omväxling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar