lördag 18 april 2020

Vi drog västerut

Befinner oss på västkusten i frivillig karantän.
För några veckor sedan var vi norröver och nu här i vår fd sommarstuga, som vi byggde 1978.

En av sönerna har den nu, men vi fick låna.

I gengäld röjer vi på tomten och runt om!



Tar oss ändå tid för utflykter t ex till Lysekil.







Man får även inspiration av naturen, som ger tankar åt livet!



T ex kan man ha en stötesten i livet, som man inte blir av med.
Om man omger den med positiva saker, så kan den rent av bli trevlig och bli en tillgång!



Viktigt att vara rotad i rätt mylla. Annars kan det gå så här. När stormar rasar, som en del upplever nu, så rasar allt. Lev inte livet som en dagsslända, förankra dig i Ordet, så står du säker, även när det blåser snålt!

När vi bodde i stugan på somrarna, ibland tre generationer, kunde jag som husmor behöva lite egentid.

Då gick jag till min ”tänkesten” för att vara i fred. Där kunde jag utgjuta mina tankar i bön och få kraft!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar