tisdag 13 augusti 2019

Det där att vara kärleksfull

Ingen har väl missat att det är svampår i år!
Alla möjliga svampar växer upp, som just svampar ur jorden!

Alla svampar är inte goda, en del giftiga och det gäller att plocka rätt sort.

Det är som med oss människor, att det är inte säkert att de vackraste stilfulla människorna är goda!



Den här flugsvampen är vacker, men giftig!
Däremot den här anspråkslösa kantarellen är god.



Det talas mycket om kärlek, att vi ska alltid vara uppfyllda av kärlek mot alla!
Lätt att hålla med, när man hör det, men i det dagliga livet?
T ex igår på min hundpromenad parkerade en bil, inte på vår tomt, men nära.
Ut galloperande några personer, som skulle plocka svamp, i riktning mot vår tomt.
Nu har vi ett kantarellställe nära tomtgränsen.
Personerna var på väg dit. 
Inget kunde jag säga, för det är ju tillåtet.
Men kärleksfull kände jag mig inte!!

Som försvar kan sägas att på svampsafari rusar de runt, river upp mossa och dammsuger marken på svamp!
Vi låter de minsta stå på tillväxt, men det är vi det!

Ja, detta var ju ingen anledning att starta världskrig, men jag fick mig en tankeställare!

Här behövs det helgelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar