lördag 16 februari 2019

Stigen är smal

Nästan varje dag går jag en hundpromenad på tre km.



Maken förstår inte hur jag kan gå samma väg dag efter dag. 
(Jag gillar inte förändringar)

En asfalterad väg, inte vacker, men - vanlig!



- Nu har jag röjt en gammal djurstig utmed sjön, sa maken.
- Följ med och titta!
- Jag vill inte kliva över stock och sten, sa jag, lagom entusiastisk.
Läste en intressant bok dessutom!

Nej, det är en bra stig, fick jag till svar.

Lite upp och ner var det ju, men det är bra för artrosen i knäet, tänkte jag.
Men har jag artros fortfarande? Undrar.

Motvilligt måste jag erkänna att det var en positiv upplevelse med stigen och mer spännande än vägen!



Här har en ekorre varit i farten.



Och här vildsvin.



Kaffe fanns i termosen och vackert vid sjön.



Flera bibelord dök upp:
Bland annat 

Ords 4:13
Jag undervisar dig om vishetens väg, jag leder dig på de rättas stigar.

Ords 4:18
De rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet, tills dagen når sin höjd.

Många fler bibelord handlar om att välja rätta stigar.

Trösterikt i dessa orostider!

Hade jag inte följt med hade det inte blivit någon blogg!

Och boken låg ju kvar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar