fredag 9 november 2018

Tacksam eller mot alla odds

När jag skriver detta, vet man ännu inte vad som hänt Dante, pojken med Down’ s syndrom, som är försvunnen.

Vad som fångat och också förvånat mig, är detta stora engagemang i sökandet.

Tänk att detta är det största sökande som Messing people någonsin gjort!

Då tänker jag på vår Sebastian, som är så värdefull för oss, men att också en person med Down’ s syndrom kan vara så viktig för okända människor!

Sebastian som hade alla odds emot sig när han föddes.
Många olyckskorpar kraxade, särskilt på BVC, om vad han inte skulle kunna.

Nu har han bott i egen lägenhet i ett halvår och klarar sig alldeles utmärkt!

Förra veckan var han i Uppsala på Youth ( ungdomskonferens).
Hade själv tagit ledigt från jobbet, för han visste att han hade två veckor semester kvar.
En vecka nu och en vid jul, hade han bestämt!

På bild 2 gånger Sebastian!



Sebastian har boendestöd, två tillfällen i veckan.

I går ringde den ansvariga och sa att de skulle byta veckodag för insatsen.

Jag frågade hur det har gått det här halvåret.

- När du berättade om Sebastian, tänkte jag att du skönmålade hur han fungerade.

Nu har vi sett att du hade fel - han klarar mycket mer än vi någonsin trodde!

Tacksam till Gud, som Sebastian älskar, för allt Gud  gjort och gör i Sebadtians liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar