lördag 9 juni 2018

Bland edge people

Så skulle vi åka till italienska alperna och vandra i en vecka.
Började bra!😩



Ingen visste något, hur man nu skulle ta sig till Köpenhamn, varifrån flyget skulle gå.

Med lite olika turer hamnade vi till slut på Kastrup.

Klockan tre i natt var vi framme på hotellet.

Efter frukost i morse informerade guiden om dagens tur 1500 m till 2000 m rakt upp.

Under informationen tittade jag mig omkring, ”omgiven av idioter”. Alltså vandringsidioter.
Unga människor med rätta klädkoden från skor till ryggsäck.
Vana bergsklättrare. 
Jag tänkte: 
- Vad gör jag här?
Jag kunde ju vara mormor till dem!

OK! Gilla läget och häng på!




Matterhorn 4 478 m ö h .....dit ska vi inte!!



Väl uppe, tänkte man:
- Ner kommer man ju alltid. 
Några som jag tycker riktiga ”edgepeople” fortsatte några timmar till, ännu högre och brantare!

Guiden tipsade också om klättring, paragliding och cykling!

Ja, ja man gör det man vill och kan och är glad för det!

Vad peppade mig? 

Guiden sa att efter den här veckan, kan ni minska livremmen ett hål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar