fredag 9 februari 2018

Bönesvar

I måndags hade Sebastian ”hälsa”, en kurs han går på måndag eftermiddag.

De var i en gympahall och hängde av sig sina kläder i omklädningsrummet.

Tag med era värdesaker in, sa läraren.
Plånbok och mobil, tänkte Sebastian, men inte sin fina jacka.



När han kom ut efter lektionen, var jackan stulen.
En sådan jacka kostar multum i Sverige. Jag hade ju köpt den i Kina, mycket billigare.
- Men ändå.

Vi bad till Gud på kvällen, och bara sa att den som stulit jackan, kan bara inte behålla den, utan kommer att lämna tillbaka den.

Efter två dagar ringde gympaläraren och sa att jackan var tillbakalämnad!

Detta berättade jag för ett av barnbarnen.
Berätta en gång till, sa hon.

Efter det sa hon att jag brukar be till Gud på dagarna. Så säger jag ”amen” efteråt.
Kommer jag på något mer, ber jag det och säger ”amen” igen.

Varför är ”amen” så viktigt? frågade jag.

Jo, det är som att trycka på ”sänd”!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar