torsdag 20 april 2017

Snyggt och bra - eller bara bra

Häromdagen åkte jag förbi en inredningsaffär. I fönstret stod det - 70 % rabatt.

De har mycket snyggt, tänkte jag och parkerade.

Säkert har de något jag behöver, eller inte kan undvara, som är riktigare att tänka!

I affären fanns mycket snyggt, men jag har ju ljusstakar, skålar och prydnadssaker, så det räcker och blir över.

Så såg jag en vattenkanna för krukväxter.
Det har jag ju också, men en ful gammal sak.
Sagt och gjort!
Den var dyr även med rabatt, sa jag till expediten.
Det är en Mateus, sa hon.
Det märket hade jag inte hört talas om, men låtsade inget om.

Den var ju häftig!

Så kom jag hem och visade maken.
Hmm, sa han. Är den bra att hälla ur, så det inte rinner bredvid. Vi har ju träfönsterbräden.
Självklart, sa jag och fyllde i vatten och hällde.
Mycket rann bredvid pipen - förstås!
Man kan hålla en handduk under pipen, tyckte jag.
Men märkte att det var lite bökigt.
Från den gamla, som kostat en bråkdel, rann inget vatten vid sidan.

Fortsätter väl använda den gamla och den nya är snygg som prydnad.

Ytterligare en prydnadsak! Suck!

Men håll med om att den är häftig!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar