lördag 23 april 2016

Ett ner och ett upp

Vad betyder nu detta?
En välfärdsproblem, som det mesta är!
Vill inte påminna er som glömt, men skriver ändå att jag i början av året gick med i Viktväktarna.
Vad är det för farligt med det då?
För dem det funkar för är det helt ok!
Ett hg ner ena veckan, ett hg upp nästa osv.
En kamp för de där hektona!
Hade inte gått och vägt mig på två veckor
- ett kilo upp!
Har inte gjort något - inte ansträngt mig ett dugg!
Men ner! Jättejobb - för ett eller två hg!
Pröva något annat då!
Har prövat allt, tycker jag!
Och nu har jag betalt för ett halvår, smålänning som jag är, så fortsätter jag!
Bra recept och en hurtig ledare- håll ut, säger jag till mig själv!
Så detta livsfarliga socker!
Mina eritreanska tjejer tar 4-5 sockerbitar i teet!
Det är lika farligt som att röka, säger jag.
Men vi är från Erltrea och där säger man inte så, blir svaret.
Så tar de en sockerbit till i teet och ler med sina vackra vita tänder!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar