tisdag 20 januari 2015

Teknik, nja tack!

Som jag skrivit förut är jag helt oteknisk. 

Det kan vara ett handikapp i dessa tider. 

Försöker räkna ut hur saker är konstruerade. 
T ex köpte jag en syltflaska, som man skulle klämma på. Fattade inte hur. Det slutade med att jag skar av toppen på flaskan, vilket man naturligtvis inte skulle behöva!
Eller när jag köpte antiage olja för ansiktet och kunde inte förstå att man skulle skruva av korken och ta droppar från röret, som satt fast i korken. Av en händelse drog jag av korken och se där fanns en liten sprayanordning! Hur enkelt som helst!

I går började några nya kvinnor på Tehuset att diska för hand. 
Jag visade dem diskmaskinen, 
hur man fyller den, 
stoppar i en disktablett och trycker på on.
De bara skakade på huvudet och förstod inte!

Den "tekniken" är ju suverän, även om de inte förstår hela vidden av det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar